In zilele noastre, Harms are o reputatie internationala datorita traducerii in numeroase limbi (engleza, franceza, germana, spaniola, italiana, polona, ceha, suedeza, neogreaca, sarba, bulgara, chineza, ivrit, romana). Creatiile lui fundamentale au fost publicate fara restrictii in tara de origine la aproximativ 50 de ani dupa ce au fost concepute. In timp, in ciuda restrictiilor si a impedimentelor de tot felul, Harms a devenit subiectul de interes al mai multor generatii de critici. Ei au restaurat contextul literar si istoric al operei harmsiene, au studiat aspecte legate de filosofia, estetica si poetica autorului. Prin prezenta monografie, imi doresc ca participarea mea la acest demers sa se dovedeasca fertila, cel putin in sensul de a demonstra ca opera lui Harms reprezinta un proiect creativ de succes, care propune numeroase intrebari existentiale si literare si ofera raspunsuri de calibru. In aceeasi masura, imi doresc sa arat ca in cadrul avangardei ruse, fenomen complex, cu o evolutie tumultuoasa, opera lui Harms a avut o importanta capitala, asigurand supravietuirea fenomenului si conexiunea lui cu etapele urmatoare, pana la liteatura rusa contemporana. Numai pentru motivele sintetizate pana aici, studiul de fata mi se pare mai mult decat necesar cititorului roman. (Camelia Dinu)Pentru Harms era foarte important sa-si construiasca viata in mod artistic. Recepta viata ca pe un miracol, si nu este surprinzator ca are multe povestiri despre miracol. Este relevanta o povestire despre un om care putea face minuni, dar toata viata nu a facut niciuna, fiindu-i suficienta doar constiinta ca poate face minuni. Miracolul, intelegerea vietii ca miracol, a miracolului absolut dezinteresat – miracolul in sine – este una dintre temele principale, care nu definesc doar opera, ci si viata lui Harms si legatura lor stransa, inseparabilitatea vietii de opera. Harms nu era un facator de minuni si nu putea sa faca minuni. Si in aceasta imposibilitate de a face minuni a descoperit cel mai mare miracol – miracolul vietii sau, mai degraba, miracolul vietii-opera. (Iakov Druskin)Camelia Dinu este lector doctor la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine a Universitatii din Bucuresti, unde tine cursuri de literatura si cultura rusa, teoria literaturii si literaturi slave comparate. A publicat peste 30 de studii si articole in reviste de specialitate, pe teme legate de modernismul, avangarda si postmodernismul rus, si a sustinut mai bine de 35 de prelegeri din domeniile sale de interes la conferinte si reuniuni academice. Este autoarea monografiei Avangarda literara rusa: configuratii si metamorfoze (Editura Universitatii din Bucuresti, 2011).
Carti
Cazul Daniil Harms | Camelia Dinu
55.00 lei
- Cel mai bun preț
- Livrare rapidă din stoc
- Retur 15 zile
Produsul a fost adaugat in lista. Vezi listă!
Descriere
Informații suplimentare
Magazin | |
---|---|
Brand | |
Subcategorie | Poezie teatru studii literare |
Produse similare
-
Povestitorul | Jodi Picoult
49.90 lei -
Statut si anxietate | Alain de Botton
42.00 lei -
Soare in miez de noapte | Jo Nesbo
39.00 lei