Finlanda a surprins o lume intreaga in 2001, cand elevii au obtinut cele mai bune scoruri la testul international PISA, care evalua, in premiera, competentele de gandire critica ale scolarilor din peste 30 de tari – de la SUA si Germania la „tigrii” din Asia de Sud-Est. Finlanda a ramas in top si la urmatoarele evaluari internationale, ridicand intrebarea: Cum se face ca elevii din micul stat nordic – unde zilele de scoala sunt mai scurte, temele, aproape inexistente, iar testele standardizate sunt o raritate – au reusit sa obtina scoruri la nivelul suprasolicitatilor scolari asiatici? Plecat din SUA, pentru a preda la clasa a cincea intr-o scoala din Helsinki, autorul a aflat in scurta vreme secretele reusitei finlandeze. De la pauzele de relaxare si crearea sentimentului de apartenenta intre elevi pana la esentializarea materiei in „minilectii” si co-planificarea orelor impreuna cu elevii, cartea va incurajeaza sa adaptati din metodele din miraculoasa scoala finlandeza. –Pentru ca invatarea sa se produca in mod autentic, aceasta ar trebui sa devina „spatiul de intalnire” dintre profesori, elevi si lumea reala. Construirea acestui spatiu de intalnire presupune alinierea mai multor conditii. Despre aceste conditii si despre maniera in care le putem dezvolta ne vorbeste Timothy Walker, care descifreaza simplu si clar cheile succesului finlandez in educatie. Aceasta carte nu este despre Finlanda si despre un sistem de educatie, ci despre copii, despre modul in care, oriunde si oricand, starea lor de bine, serviciile de suport pentru invatare, contactul cu natura, autonomia si increderea fac ca lumile de multe ori paralele ale profesorilor si elevilor sa se intalneasca si sa genereze experiente relevante de invatare. Daca analizam cele 33 de strategii propuse aici, vom observa ca lucrurile simple, care stau in puterea noastra, sunt de fapt cele care fac diferenta. In Romania de azi, singura cale solida de transformare a educatiei este cea a profesorilor care vor si care pot sa faca diferenta intre confortul si nepasarea „lumilor paralele” si „spatiul comun de intalnire” al experientelor autentice de invatare. – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti––Timothy D. Walker este un profesor american care preda in Finlanda. Scrie pe teme educationale pe blogul sau („Taught by Finland”) si in revista The Atlantic.CuprinsMultumiriCuvant‑inainteIntroducereCapitolul 1. Starea de bineIntroduceti in orar pauze de relaxareImbinati invatarea cu miscareaAveti grija sa va refaceti fortele dupa orele de scoalaSimplificati spatiul de invatareImprospatati aerul din clasaIesiti in naturaMentineti o atmosfera linistita in clasaCapitolul 2. Sentimentul de apartenentaAlcatuiti o echipa de asistenta pentru eleviIncercati sa cunoasteti mai bine fiecare copilJucati‑va impreuna cu elevii dumneavoastraSarbatoriti realizarile elevilorParticipati la implinirea aspiratiei comune a claseiPuneti capat hartuirii intre eleviIncurajati elevii sa se sprijine intre eiCapitolul 3. AutonomiaAcordati‑le elevilor multa libertate inca de la inceputRezervati‑va cateva intervale‑tamponOferiti alternativePlanificati activitatile scolare impreuna cu eleviiCreati situatii reale de invatareCereti responsabilitate din partea elevilorCapitolul 4. MaiestriaPredati doar notiunile de bazaExtrageti din manuale continutul relevantValorificati avantajele tehnologieiAduceti muzica in salile de clasaOferiti‑le elevilor mai multa indrumarePuneti elevii sa isi dovedeasca cunostinteleDiscutati notele…
Carti
Sa predam ca in Finlanda | Timothy D. Walker
39.00 lei
- Cel mai bun preț
- Livrare rapidă din stoc
- Retur 15 zile
Produsul a fost adaugat in lista. Vezi listă!
Descriere
Informații suplimentare
Magazin | |
---|---|
Brand |
Produse similare
-
Olga | Bernhard Schlink
39.95 lei -
Parinti | Diana Badica
34.95 lei